בין הסכם מכר להסכם שירותי בניה

חוק המכר (דירות) נועד בראש ובראשונה להגן על רוכשי דירות חדשות מקבלן/יזם. עיקרו של החוק (שתוקן בעקבות "פרשת חפציבה") נועד להסדיר את כל נושא הביטחונות שעל הקבלן/יזם לספק לקונה במשך תקופת הבניה ועד לקבלת טופס 4 .
עורך דין אבישי רוזנבלום

חוק המכר (דירות) נועד בראש ובראשונה להגן על רוכשי דירות חדשות מקבלן/יזם. עיקרו של החוק (שתוקן בעקבות “פרשת חפציבה”) נועד להסדיר את כל נושא הביטחונות שעל הקבלן/יזם לספק לקונה במשך תקופת הבניה ועד לקבלת טופס 4 . כמו כן החוק מסדיר את ענין הבדק ואחריות לליקויים וכן רישום זכויות הקונה בטאבו ועניינים נוספים.

חשוב להדגיש כי החוק מתייחס ל”מוכר” ו”קונה” כהגדרתם בחוק המכר. אולם כאשר לא נכנסים להגדרות הקבועות בחוק – הרי שחוק המכר לא יחול, ואדם שחושב שהוא קונה בית או דירה, לא יזכה להגנות הקבועות בחוק.

נראה טריוויאלי בסה”כ, אך בוא ניקח מישהו שקנה או קיבל מגרש בירושה, וכעת מבקש לבנות עליו את ביתו. בעל המגרש, מתקשר עם קבלן ביצוע בהסכם למתן שירותי בניה. שימו לב – אין כאן “מוכר” ו -“קונה”. זהו הסכם המסדיר את שירותי הבניה שמספק הקבלן למזמין בתמורה לתשלום כספי אותו משלם מזמין השירותים. במצב זה, בניגוד לרכישת דירה מקבלן, מזמין שירותי הבניה (אתם) נותר ללא ההגנות הקבועות בחוק, וככל שלא יסדיר זאת בהסכם מול קבלן הביצוע, הוא עלול למצוא את עצמו ללא אחריות לבדק ותיקונים, ובמקרה היותר גרוע למצוא עצמו מול שוקת שבורה, כאשר גם הבניה לא הסתיימה וגם שולם לקבלן סכום כסף משמעותי.

לכן, כאשר מתקשרים עם קבלן ביצוע, חשוב קודם כל לבדוק שהקבלן רשום במרשם הקבלנים והינו בעל איתנות פיננסית מספקת, וכשמגיעים לשלב חתימת ההסכם חשוב מאוד לערוך אותו באופן שיספק לכם (המזמינים) את ההגנה המרבית במקרה של הפרת חוזה מצדו של הקבלן. זכרו! – בניגוד למוכר וקונה הנכנסים לגדרו של חוק המכר, ההגנה לא מוקנית בחוק, ומה שלא יצוין במפורש בהסכם הביצוע, יעמוד לרעתכם במקרה של הפרת הסכם.

טיפ קטן💡: קבעו את לוח התשלומים לפי קצב התקדמות הבניה, באופן שהתשלום לקבלן עבור כל שלב יהיה לאחר ביצועו ובשום פנים ואופן לא לפניו! כך תמיד תהיו עם הכסף ביד, וגם אם הקבלן יקלע לקשיים – שילמתם רק עבור מה שכבר בוצע.

בהצלחה!

שתפו:

פוסטים נוספים

ייפוי כוח מתמשך

מאמן כדורגל וייפוי כוח מתמשך

מאמן כדורגל דואג שיהיו לו מחליפים על הספסל. ממנה בייפוי כוח מתמשך דואג למנות מחליפים למיופה-הכוח.

כן, מה שקראתם – אין מניעה לפי החוק שאדם העורך ייפוי כוח מתמשך ימנה יותר ממיופה כוח אחד שיקבל עבורו החלטות אם וכאשר תתרחש הידרדרות במצבו הקוגניטיבי.

קרא עוד

שלחו לי הודעה

לקביעת פגישה

מלאו את הטופס שלמטה ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

פרטי התקשרות
זמן ותאריך מועדפים לקביעת פשיחה
דילוג לתוכן